torsdag den 2. februar 2012

Pediatric Hospital


D. 2/2-12
I dag fandt vi en bank hvor der stod vi kunne hæve 10.000.000 VND, men den ville kun udbetale 7.000.000 VND, Så tror vi hæver i ANZ bank fremover.
Vi fandt et hus som vi gerne ville have og fik skrevet under på en lejekontrakt og betalt i dag, så vi flytter i morgen.. Glæder mig til at kunne pakke kufferten ud og komme ordenligt på plads.

I dag var vi piger også ude og se vores hospital. Det er kæmpe stort, men vi skal være på nogle små laboratorier rundt omkring. Min vejleder kan kun meget lidt engelsk, så det var lidt svært at forstå hende da hun viste os rundt på mikrobiologisk afd og da hun forklarede om de forskellige rum afdelingen var delt op i. Men kunne dog genkende en del maskiner fra derhjemme, men det skal nok komme..

Men de måtte spørge til min date of birth, for i de papier de havde fået stod der også Cpr nr, så de kunne ikke forstå hvad de sidste 4 cifre var. Så måtte jeg prøve at forklare at det var noget vi havde i Danmark som et personligt nr, så det bliver spændende at se hvordan de kan se forskel på de forskellige patienter.
Vi blev også vist ned til kantinen, hvor man skal købe en billet til enten 25.000 30.000 eller 35.000 VND som er ca 6-10 kr, og det ser så lækkert ud.. Glæder mig meget til at spise der. Vi har fået aftalt at vi møder kl 9-16.30 og så har vi frokostpause fra 11.30-13. De siger det tager ca 20 min at gå fra vores huset til hospitalet, så det er jo fint nok, men vi prøver lige at gå turen i weekenden, for at se om det passer.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar