onsdag den 28. marts 2012


Torsdag d 8 marts var det kvindernes internationale kampdag og det er noget de fejre på NHP. Jeg blev inviteret til at spise sammen med personalet i blodbanken og så til at synge karaoke.. Det ende med 3 timer meget høj vietnamesisk sang..

På mikrobiologisk afd bruger jeg stadig det meste af tiden på at observere og arbejde på min poster..
Onsdag d 14 fik vi besøg af drengene som gerne ville se NHP. Vi startede rundvisningen på min afd hvor jeg viste dem rundt i de forskellige rum og forklarede hvad de lavede og hvad jeg havde fået lov til at prøve. Derefter var vi på patologisk, så hurtigt på biokemisk, og hæmatologi hvor vi fik en af lægerne til at forklare om afdelingen da de ikke havde nogle studerende. Tilsidst sluttede vi af i blodbanken.

Dagen efter torsdag d 15 så vi drengens hospital HMU, hvor vi fik set deres afd. Der var kun et enkelt rum, men de havde både patologi, biokemi og immunologi repræsenteret. Det virkede som en rigtig hyggelig afdeling, og meget venligt personale.

Søndag d 18 havde underviserne fra biokemisk og blodbanken inviteret os hjem til dem for at lave vietnamesisk mad. Vi cyklede derud (i regnvejr) og kom lidt over 9. Så gik vi ellers i gang med at lave forårsruller.. vi lavede også fisk, blæksprutte, karrysuppe og salat.
Vi fik også forklarer at vi ikke rigtigt kunne lide koriander, så det lod hun være med at putte i salaten.. Det var en rigtig hyggelig dag..

d 27 marts havde underviseren i blodbanken inviteret os med til en keramikby. Vi mødtes kl 8 på NHP hvor vi tog en taxi til byen Bat Trang. Så blev vi vist hvordan de lavede keramikkrukker og andre figurer. Vi fik selv lov til at prøve at lave noget i ler, hvilket ikke blev særlig kønt, men det var meget sjovt at prøve..
Vi købte en vase til hende som tak for at hun havde taget os med derud.. Hun havde købt os en halskæde med hver vores forbogstaver som vi fik da vi kom tilbage til hospitalet.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar